tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Leedvermaak

with 3 comments

yvon_en_boeren_uit_bzv_internationaal_herkenbaarVier miljoen kijkers, dus misschien moest ik toch maar weer eens kijken naar Boer zoekt vrouw. Vroeger heb ik wel eens naar een paar afleveringen gekeken, maar het boeide me toen niet zo. Misschien had ik niet goed opgelet, dus ik besloot om toch weer eens te gaan kijken. De aflevering van vorige week keek ik terug via uitgesteld kijken. Het viel me niet mee. Ik liep maar door de woonkamer te ijsberen in de hoop dat ik het programma op die manier een beetje op kon jagen, want het ging zo traag. De boeren lazen brieven, tien minuten later lazen ze nog steeds brieven en veertig minuten later nog steeds. Enfin, de volgende aflevering zouden er voor elke boer tien vrouwen komen, dus ik besloot om ook de aflevering van gisteren te bekijken.

Nu zag ik waarom het programma zo goed bekeken wordt: leedvermaak. Je zag meteen welke vrouwen niet zouden worden gekozen omdat ze eerder niet uitgebreider in beeld waren gekomen. Ze probeerden zich goed te houden, maar ze stonden toch een beetje voor gek. Volgende week gaan de boeren op stap en dan moeten ze elk nog eens twee vrouwen laten vallen, enzovoort, tot er uiteindelijk één per boer overblijft. – Aha, dat vinden de kijkers van Boer zoekt vrouw dus leuk: er worden 45 vrouwen in afgewezen, maar het zijn ándere vrouwen, niet wijzelf.

Written by Ted

20 februari 2017 bij 09:23

Geplaatst in Diversen

3 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik vind het een beetje kort door de bocht, Ted, wat je zegt. Het is ook niet mijn favoriete programma en ik ” bekijk ” het ’s avonds laat zo’n beetje, tijdens het doen van de afwas, via de p.c. Ik beleef het op de e.o.a. manier als te saai om ervoor te gaan zitten. Maar ik vind juist dat Yvon Jaspers ervoor waakt dat mensen voor gek staan. En voor gek staan, is dat niet iets wat wij met zijn allen vinden? Als iemand afgewezen wordt = synoniem voor voor gek staan? Er is toch niks mis mee als mensen afgewezen worden, dat zegt toch niks over hen als persoon? Als wij nou zelf die misvatting niet hebben, dan staan die mensen toch niet voor gek? Als je het programma in zijn totaliteit bekijkt dan heb ik de indruk dat het óók gaat om romantiek voor mensen, om plezier, om mensen observeren ook. Om weet ik niet wat allemaal, maar beslist niet alleen om leedvermaak.

    Eefje

    20 februari 2017 at 11:19

    • Ben het eens met de bovenstaande tekst. Die vrouwen besluiten dat zelf, om op een van de boeren te schrijven. ik kijk ernaar met plezier, het is geen leedvermaak.

      Mir

      21 februari 2017 at 16:47

  2. Hoe je het ook wendt of keert: het is een programma waarin 45 vrouwen worden afgewezen.

    Ted

    20 februari 2017 at 11:22


Geef een reactie

