tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Vriendjes

with 5 comments

ruttewilders1.
Wij zijn vriendjes, jij en ik,
voor het leven maar ook voor het ogenblik.
Wij houden heel veel van elkaar,
staan steeds voor elkander klaar,
want wij zijn vriendjes, ik en jij.
O, onze vriendschap die gaat nóóóit voorbij!

2.
Ik vind dit soort foto’s erg verwarrend. Politici doen of ze onverenigbare standpunten innemen, maar als ze zich onbespied wanen – dat is uiteraard niet het geval bij deze foto! – is er geen vuiltje aan de lucht! Bij de microfoons zie je politici elkaar in de haren vliegen maar in de wandelgangen is het een en al ouwejongenskrentenbrood.

3.
Als je mensen van verschillende culturen bij elkaar wilt brengen, heb je kunst en onderwijs nodig. Ik weet niet wat een premier te zoeken heeft bij een politicus die alle kunstsubsidies wil afschaffen.

4.
Ik heb gehoord dat veel mensen besluiten om op de VVD te stemmen om ervoor te zorgen dat de PVV niet de grootste partij wordt. Wat geeft het als de PVV de grootste partij wordt? Als niemand met de PVV wil regeren staat de PVV toch buitenspel. Een stem op Wilders is een verloren stem.

Written by Ted

6 maart 2017 bij 06:43

Geplaatst in Diversen

5 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik begrijp je standpunt.Ik ben het ook met je eens. Wat ik misschien wel anders zie (of eigenlijk wíl zien)is dat het grote verschil in visie nog niet hoeft te zijn, dat je elkaar moet haten. Hetzelfde geldt voor deze foto. Dat je iemand hartelijk de hand schudt, hoeft nog niet te betekenen dat je iemands vriend bent. Volgens mij is het heel wijs om nooit een oordeel te hebben over de persoon, misschien wel over zijn/haar ideeën.

    Monique

    6 maart 2017 at 06:49

  2. Ze zitten niet in de Tweede Kamer voor wisselende contacten. Hoewel.

    Ted

    6 maart 2017 at 07:01

  3. Vriendschap tussen mensen met verschillende politieke standpunten is gelukkig toch wel mogelijk?

    Huib

    6 maart 2017 at 09:12

  4. Ach wil jij mijn vriendje zijn
    Als we straks gaan spelen
    Doe jij alles wat ik wil
    Mag ik de lakens delen

    Niet de lakens van mijn bed
    Ben je mal geworden
    Maar dat ik de baas ben straks
    Een eerlijke rangorde.

    Dan ben jij mijn slaafje, ja?
    Moet je zielig kijken
    Wat zeg je, heb je geen zin?
    ’t Zou mij juist leuk lijken.

    Nou dan speel ik toch jouw slaaf
    Word ik echt opstandig
    Wil ik niet doen wat je zegt
    Is dat niet reuze handig?

    Niet heel erg de indruk dat het met het onderwerp te maken heeft, maar ’t schoot me te binnen bij de titel van je stukje.

    Co

    7 maart 2017 at 09:55

  5. Dank, Co!

    Ted

    9 maart 2017 at 01:24


Geef een reactie

