tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Dirk

with 2 comments

dirk_van_den_broekIn de buurt waar ik woon heb je op loopafstand drie Albert Heijns. Ik zou graag een Lidl willen, maar die hebben we hier niet. We hebben sinds kort wel een Dirk in de buurt gekregen en daar ben ik eens naartoe gegaan. Ik ben enthousiast om 3 redenen.

1. Vroeger was Schwarzwalder Schinken bij de AH de goedkoopste soort rauwe ham. Toen kregen ze een idee: ze promoveerden deze Duitse ham tot “delicatesse” en gooiden de prijs omhoog; ze vragen er nu € 24,87 per kilo voor. Bij Dirk kost diezelfde ham € 18,50 per kilo, omdat Schwarzwalder Schinken nu eenmaal nog steeds dezelfde goedkope variant van rauwe ham is en Dirk doet niet net of het een soort parmaham is, zoals AH. Wat sympathiek!

2. Verder heeft Dirk een attractie: een broodsnijmachine die je zelf mag bedienen. Het is een kast waar je het uitverkoren brood in legt; je sluit het deksel en kiest dan of je dunne sneetjes wilt hebben, normale of extra dikke. Je drukt op de knop van je keuze en dan snijdt de machine snee voor snee het brood. Is dat niet geinig? – Brood is overigens niet erg knapperig.

3. Dirk is goedkoper!

Written by Ted

20 maart 2017 bij 07:32

Geplaatst in Diversen

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het leven is sinds Dirk kwam
    Een heel stuk geiniger
    Ik eet ook veel beter nu
    Wat meer ipv weiniger

    Ik spelevaar mijn dag nu door
    Bedien met graagte knopjes
    Ik voel me heel de blijde
    Dag met Dirk in mijn nopjes

    Co

    20 maart 2017 at 08:18

  2. 🙂

    Ted

    20 maart 2017 at 08:47


Geef een reactie

