tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

‘Schuldig kind’ verschijnt dinsdag! (slot)

with 4 comments

SK omslag(Vervolg van deel 1)

Mijn uitgever – Annette – en ik verschillen van mening over wat Schuldig kind is. Volgens haar is het literatuur en volgens mij is het een beeldhouwwerk. Ik heb gemodderd alsof het te natte klei was, ik heb zitten hakken op materie die hard was als steen en ik heb verbeten gebeiteld uit taal. Zo heb ik het maken van Schuldig kind ervaren. Het is een wonder dat het er na vijf jaar uitziet als een keurig net boek! Ik heb hier al uitgelegd waarom het zo lang duurde.

En nu ís het boek er. Ik heb woensdag het eerste exemplaar gekregen. Officieel ligt het dinsdag in de boekhandel, maar hier en daar is het al gesignaleerd, zoals op de foto hieronder: de Kennemer Boekhandel in Haarlem.

Ik ben zenuwachtig over de ontvangst, omdat ik in dit boek verder ga dan in Mijn meneer, waarvan Schuldig kind de opvolger is (maar er onafhankelijk van gelezen kan worden, hoor!). Er zijn al een paar interviewaanvragen, en eigenlijk weet ik helemaal niet wat ik over het boek zeggen moet. De vuurdoop is morgenochtend ergens tussen 10 en 11, als ik te gast ben bij Tros Nieuwshow op NPO Radio 1, en ik ben bang dat als Mieke van der Weij me een vraag stelt, ik met een bek vol tanden sta! Alles wat ik over het boek te zeggen hebt staat erín en eigenlijk wil ik er verder het zwijgen toe doen. Maar dat kan niet, en voor volgende week staan er ook nog een paar interviews gepland. Ik zal dan toch echt mijn mond open moeten doen. En morgenmiddag ben ik in Deventer en dan moet ik er zelfs een uur over praten! Ik weet werkelijk niet wat ik zeggen moet!

Maar tot mijn geluk begint het avontuur van het loslaten van Schuldig kind in de wijde wereld bemoedigend. Ik kreeg een sms-je van een journalist en boekverkoper die schreef dat hij het boek al gelezen heeft: ‘Ik heb genoten en gehuiverd.’Elzinga

 

Written by Ted

31 maart 2017 bij 07:08

Geplaatst in Diversen

4 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Succes bij het interview!

    Janine

    31 maart 2017 at 07:51

  2. Was bij BOL.com ook al verkrijgbaar en leverbaar – zat nog iets in een potje hier dus boek reeds aangeschaft

    Wout

    31 maart 2017 at 09:02

  3. Ben enórm benieuwd. Ga het zeker lezen!

    bierkenz

    31 maart 2017 at 09:07

  4. Dank!

    Ted

    31 maart 2017 at 21:53


Geef een reactie

