tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

‘Schuldig kind’ in Trouw

with 8 comments

Ik ben erg gelukkig met de reacties op Schuldig kind! Ik was bang dat ik misschien te veel in mijn privé-leven liet kijken en daardoor niet meer serieus genomen zou worden als auteur, maar vorige week was Schuldig kind al Boek van de Week bij NRC Handelsblad en nrc.next, en nu is het Boek van de Week bij Jeroen Vullings van VN. En gisteren verscheen een wondermooi interview van Iris Pronk in Trouw met een gave foto van Martijn Gijsbertsen.

Trouw080417lengteWEB

 

Written by Ted

9 april 2017 bij 07:18

Geplaatst in Diversen

8 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat je schrijft over niet meer serieus genomen als auteur lijkt me van jou uitgezien een logische gedachte, maar ik als lezer zit ik er ook mee. Als ik dat boek ga lezen, zo overweeg ik, ben ik dan bezig met een boek en gedachtes en inzichten of met nieuwsgierig wroeten in andermans leven? Dat laatste wil ik namelijk niet. Ik las al wel, heel fraai van me, recensies en Trouw maar de vraag week nog niet van mijn zijde.

    Co

    9 april 2017 at 07:52

    • Je maakt een kunstwerk om dat te delen met anderen. Dat lezen is geen wroeten, want het is van begin tot einde door mij gemaakt. Alleen de ophef erover lezen is wel een soort van gewroet.

      Ted

      9 april 2017 at 10:36

      • Maar dan voornamelijk in eigen ziel.
        ‘k Vind het een helder idee waar een mens wat aan heeft die uitleg van je. Dus bedankt.

        Co

        9 april 2017 at 20:08

  2. Wat moet het heerlijk zijn om zulke prachtige recensies te krijgen nadat je je zo kwetsbaar hebt opgesteld. Je boek is zo mooi en genuanceerd geschreven dat ik denk dat je juist heel serieus genomen wordt als schrijver en als kunstenaar! Ik heb me geen moment een ‘voyeur’ gevoeld. Integer, ontroerend en origineel… Héél terecht, die mooie besprekingen!

    Saskia Peterzon

    9 april 2017 at 10:58

  3. Wat fijn om te horen, Saskia!

    Ted

    9 april 2017 at 11:02

  4. Ik lees momenteel het boek, en het lukt me niet de ogen droog te houden.
    Een lach en tranen wisselen elkaar af.
    Chapeau, Ted van Lieshout met je nieuwste boek- SCHULDIG KIND.

    Jeanine van Rooij

    9 april 2017 at 12:33

  5. Saskia Peterzon schrijft precies wat ik dacht tijdens het lezen. Gefeliciteert, Ted!

    Marko Jablan

    10 april 2017 at 20:39


Geef een reactie

