tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Agenten moeten hun geloof mogen uitdragen?

with 2 comments

politie-agente-met-hoofddoek-2AGENTE: ‘Wat is er aan de hand?’
SLACHTOFFER: ‘Die meneer heeft mij geslagen!’
AGENTE: ‘Waarom heeft u dat gedaan?’
DADER: ‘Het is een flikker, en dat mag niet van mijn geloof.’
AGENTE: ‘U mag hem niet slaan.’
DADER: ‘U bent er zelf ook tegen!’
AGENTE: ‘Hoe weet u dat?’
DADER: ‘U draagt een hoofddoek onder uw pet.’
AGENTE: ‘Ik ben in functie en in die functie handhaaf ik de wet. De wet zegt dat homoseksualiteit niet verboden is, maar slaan wel.’
DADER: ‘Dus u bent het eens met homoseksueel gedrag?’
AGENTE: ‘Mijn mening is niet relevant.’
SLACHTOFFER: ‘Als het niet relevant was, droeg u geen hoofddoek.’
AGENTE: ‘Als gelovige moet ik homoseksualiteit afwijzen, maar in mijn functie als wethandhaver ben ik verplicht homo’s te beschermen. Het is mijn beroep om de Nederlandse wet te handhaven. Dat staat los van mijn persoonlijke mening.’
SLACHTOFFER: ‘Dus u wilt mij wel beschermen, maar alleen omdat het moet, niet omdat u dat wilt of rechtvaardig vindt?’
DADER: ‘Ze bedoelt dat als ze haar genoeg betalen, ze haar geloofsovertuiging opzij zet!’
AGENTE: ‘Pas op met wat u zegt, want u staat op het punt om een agent in functie te beledigen.’
DADER: ‘Ik zeg waar het op staat. U draagt een hoofddoek onder uw pet omdat u uw geloofsovertuiging wil uitdragen, maar als het erop aankomt, handelt u niet naar uw geweten, maar naar wetten die niet in overeenstemming zijn met uw geloof.’
AGENTE: ‘Ik sta hier om een probleem tussen u beiden op te lossen. Ik sta hier niet zelf ter discussie.’
DADER: ‘Pff, politie. Altijd wat!’
SLACHTOFFER: ‘Zeg dat wel.’
AGENTE: ‘Ziet u wel, samen komen we er wel uit. U heeft het alweer bijgelegd. Ik zou zeggen: ga samen een biertje drinken. En geen ruzie meer maken, hoor.’
DADER: ‘Ik mag van mijn geloof geen bier.’
SLACHTOFFER: ‘Ik mag geen bier, want daar word ik dik van.’
DADER: ‘Nícht!’
SLACHTOFFER: ‘Islamíét!’

Written by Ted

19 mei 2017 bij 09:13

Geplaatst in Diversen

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hahaha, ik ga hem delen, goed?

  2. De laatste 2 zinnen lijken me ongeloofwaardig. Maar wát ’n goeie dialoog! 😉

    booxalivedotnl

    19 mei 2017 at 20:39


Geef een reactie

