tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Bril weg

leave a comment »

IMG_6275IJdelheid wordt gestraft. Dat ondervond ik weer eens toen ik meedeed aan een golf-clinic. Dat is een introductie in de golfsport. Normaalgesproken hangt mijn bril aan een koord om mijn nek, want ik heb de bril tegenwoordig alleen nodig voor heel veraf. Ik wilde niet overkomen als een ouwe zak, dus ik had het koordje van mijn bril gehaald en de bril in mijn hemdszakje gestoken. Ik bleek hem tijdens het golfen niet nodig te hebben en besteedde er geen aandacht aan. Maar toen het tijd was om te gaan – ik was niet dermate enthousiast over golf dat ik het nu vaker ga doen – merkte ik tot mijn schrik dat de bril weg was. Golfen doe je op een immens groot terrein, maar ik ben toch gaan zoeken. Een beetje gelaten, want de kans dat je zo’n bril terugvindt op een golfterrein is als de naald in de hooiberg. Ik dacht: de kans is het grootst dat de bril uit het zakje is gegleden toen ik golfballen raapte, dus dáár ben ik het eerst gaan kijken. En ja, hoor, daar lag mijn bril keurig in een dalletje waar ik uren eerder was geweest. Ik vond hem binnen een minuut. Nou, dat mag wel in de krant!

Op de foto: aan mijn golfhouding valt nog wel iets te verbeteren.

 

Written by Ted

30 mei 2017 bij 09:18

Geplaatst in Diversen

Geef een reactie

