tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Terug van La Guérine

leave a comment »

IMG_6432De afgelopen week was ik weg. Op vakantie. Ik ben naar Zuid-Frankrijk geweest, naar La Guérine, om precies te zijn, een tot b&b verbouwde eeuwenoude hoeve te midden van lavendelvelden op een kilometer of zes afstand van het dorp Valensole. Niets gedaan, behalve gelézen. Daar kom ik thuis haast niet toe, dus ik had een stapel boeken meegenomen – je weet wel, van die ouderwetse: van papier – en heb heerlijk in de schaduw gelezen bij een zwembad te midden van verre velden vol stilte. Verwacht van mij dan ook geen relaas over wat ik allemaal heb meegemaakt, want ik heb níéts meegemaakt. Toen ik mijn thuiskomst aan mijn moeder meldde, zei ze door de telefoon: ‘Je hebt het zeker sááái gehad!’ Ik zei: ‘Ik heb het helemaal niet saai gehad. Ik heb genóten.’

IMG_6434

Written by Ted

20 juni 2017 bij 07:29

Geplaatst in Diversen

Geef een reactie

