tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Vandaag in Volkskrant Magazine

with 2 comments

VKVandaag sta ik in het Volkskrant Magazine, vanwege mijn boek Schuldig kind. Carolina lo Galbo van VPRO Boeken vond dat er een extra interview moest komen, hoewel ik al bij haar aan bod was geweest bij de VPRO. Ze interviewde me via internet, omdat ik op dat moment op vakantie was in Zuid Frankrijk. De dag nadat ik terugkwam stond fotograaf  Jeroen Hofman voor de deur. Hij kwam met een jeugdige assistent en een karrevracht aan apparatuur: camera’s, doeken, lampen. Ik was er erg van onder de indruk. Ik onderging het honderdvijfendertigtal minuten dat hij in de weer was volgzaam en gevleid. Toen ik jong was streed ik aan de lopende band tegen mijn uiterlijk omdat ik het niet vond passen bij wie ik me binnen voelde. Nu ik ouder ben heb ik mij verzoend met mijn uiterlijk en zie er vaker en sneller en makkelijker en beter de mooie kanten van.

Waarom een extra interview? Het is een vrij eenvoudige kwestie: de mensen die het boek niet gelezen hebben wíllen het niet lezen, en de mensen die Schuldig kind wel gelezen hebben vinden dat mensen die het boek niet gelezen hebben het alsnog moeten lezen. Zo zit het ongeveer.

Written by Ted

1 juli 2017 bij 07:15

Geplaatst in Diversen

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hoi Ted,

    Fijn begin van de dag, jij op de mat. Ik heb het artikel nog niet gelezen, maar de foto’s zijn veelbelovend.

    Angar

    1 juli 2017 at 10:13

  2. Een goed verhaal, vind ik. Ik hoop dat jij ook tevreden bent.

    Lisette

    2 juli 2017 at 12:27


Geef een reactie

