tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Heeft AH weer ruzie?

leave a comment »

harissaEen favoriet boterhamsmeerseltje van mij is farmersalade met een laagje harissa eronder. Vanwege de combinatie zoet fruit en pikant noem ik het altijd een Marokkaans boterhammetje.

Nu heeft AH, althans die bij mij in de buurt, al een tijd geen harissa meer. Nee, dat zeg ik niet goed. Ze hebben geen harissa meer van het merk dat ik wil: Al’fez. Het is me opgevallen dat alle producten van dit merk uit de schappen zijn verdwenen. Is het weer zo ver? Heeft AH ruzie met dit merk en wordt het voor straf uit de schappen geweerd? Of is er gewoon te weinig belangstelling voor de Noord-Afrikaanse keuken?

Intussen neem ik dan maar genoegen met de harissa van het eigen AH-merk. Veel minder uitgesproken. Een beetje laf eigenlijk. Als je dan toch een soort sambal met tomaat wil, neem dan Roti, Sambal Tomaat, bijvoorbeeld van het merk Lekker Bekkie, oftewel: Surinaamse sambal. Lekker Bekkie kun je niet bij de AH krijgen, maar wel in de toko. Van hetzelfde merk heb je ook Mango Chutney en Madame Jeanette Piccalilly. Allebei zo héét, dat je 36 jaar doet met één potje. Dat is veel goedkoper dan normale potjes piccalilly en chutney, die ik er in twee weken doorheen jaag.

Let op: waarschijnlijk is het merk alleen uit mijn AH’s verdwenen (ik bezoek meerdere winkels in mijn omgeving), want online is het nog te bestellen. Dus het zal wel geen kwestie van ruzie zijn.

Written by Ted

8 augustus 2017 bij 11:23

Geplaatst in Diversen

Geef een reactie

