tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

‘Zomergasten’ met fragment uit film over mij

with one comment

gerbtedAanstaande zondag is Wim Opbrouck de Zomergast bij de VPRO op NPO 2. Wie de promo heeft gezien weet het al: hij gaat een fragment laten zien uit de documentaire Ik zal uw naam niet noemen die Arno Kranenborg maakte over mij terwijl ik het boek Mijn meneer aan het schrijven was (uitgezonden in het kader van Het uur van de wolf, NTR 2012).
Waarom Wim Opbrouck een fragment wil laten zien weet ik niet, maar mogelijk heeft het te maken met het scenario waar hij aan werkt voor een film naar een boek van Jeroen Brouwers over kindermisbruik op een jongenspensionaat.

De Zomergastendocumentaire zendt de hele film maandagavond om 20:30 uur uit op NPO Cultura.

Wie de film destijds niet gezien heeft en van plan is om nu te gaan kijken: pas op! Ik zing in de documentaire! Dat is niet naar ieders genoegen, maar dat zingen was wel de aanleiding waarom Arno me benaderde voor het maken van een film. Pas toen hij me ervoor vroeg kwam hij erachter aan welk boek ik bezig was.

Op de foto: het fragment uit de film dat in Zomergasten te zien zal zijn: Gerbrand Bakker en ik kanoënd in Holysloot.

Written by Ted

11 augustus 2017 bij 07:20

Geplaatst in Diversen

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. Top je nieuwe boek! Geweldig zo’n muzikant in de grachten!

    Mignon Vredenbregt

    15 augustus 2017 at 11:28


Geef een reactie

