tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

‘Kunst?’ is uit!

with one comment

Kunst? omslag

Het heeft me heel wat hoofdbrekens gekost om een (bescheiden) boek te maken over een onderwerp dat me na aan het hart ligt: het kunstwerk dat me heeft geholpen om makkelijker open te staan voor moderne kunst. Het lukte jaren niet om met een concept voor het boek te komen en ik had haast, want het moest vóór of ín 2017 verschijnen. Ik had het eigenlijk alweer opgegeven, want 2017 was aangebroken en ik had nog steeds geen idee hoe ik het aan moest pakken. Maar in de lente wist ik ineens hoe ik het moest doen. Laat, maar niet té laat. Want bij uitgeverij Leopold verschijnt nu dan toch, drie maanden voor het einde van het jaar, Kunst?, een ode aan Fountain van Marcel Duchamp, een kunstwerk dat werd gemaakt in 1917 en in 2017 dus 100 jaar bestaat. Ik ben heel blij dat het toch nog gelukt is en ik hoop dat het kleine boek heel veel mensen over de drempel naar moderne kunst kan helpen (kan duwen).

Written by Ted

5 oktober 2017 bij 07:30

Geplaatst in Diversen

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. icoontje!

    kunstlokaal

    7 oktober 2017 at 19:46


Geef een reactie

