tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

De weg naar voorgoed

leave a comment »

De-eerste-stappen-in-VoorgoedBegin 2018 komt Harrie Geelen met een Hamelentrilogie. Hij zegt over De weg naar voorgoed: ‘Ik wou je vertellen dat ik naar aanleiding van het eerste deel van mijn trilogie (waarvan in januari bij Van Oorschot het eerste deel verschijnt) aan mijn zoon gevraagd heb een website voor me te maken waarop ik prenten kan zetten die ik nú heb gemaakt en die te maken hebben met de oude serie Kunt U mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer?
Eigenlijk doe ik het voor mijn genoegen. Ik moest de prenten maken met gebruikmaking van het materiaal dat op internet over de serie te vinden is. Uitgeknipte plaatjes van acteurs waarvan sommigen al een aantal jaren dood zijn en die ik een laatste eer wil bewijzen door ze weer een rol te geven in de prenten die ik heb gemaakt.
In de boekentrilogie komen overigens geen prenten voor; 99 procent van het verhaal is nieuw.
Dit is de link. Je kunt de platen beeldvullend bekijken als je erop klikt. Het wijst zich eigenlijk vanzelf. Onder de foto’s staan fragmenten, liefst merkwaardige flarden, uit de drie boeken. Er zijn nu 20 platen met tekst, maar er komen elke week prenten bij; ik heb er alweer 40 klaarliggen!’

http://www.hamelentrilogie.nl/

Written by Ted

12 oktober 2017 bij 08:13

Geplaatst in Diversen

Geef een reactie

