tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Je beseft toch wel dat je me aan het verkrachten bent?

with 2 comments

HouseofcardsTwintig jaar geleden waren wij als Nederlandse samenleving ervan overtuigd dat wij nooit zo zouden worden als die malle puriteinse Amerikanen. Van een beetje seks werden de Amerikanen al hysterisch. Wij niet, haha!

Wie kijkt naar het Nederland van nu ziet dat wij eigenijk nauwelijks meer verschillen van de Amerikanen. Wij veroordelen seks net zo gretig en vergeven niemand die een seksuele misstap heeft begaan. Tegelijkertijd kunnen slachtoffers ook niet rekenen op begrip, want wie beschuldigt zonder voldoende bewijzen wordt net zo goed veroordeeld.

We vinden, net als de Amerikanen, geweld inmiddels net zo botergeil als de Amerikanen, want we smullen van Game of Thrones en vragen ons sip af of we nog wel kunnen kijken naar de wreedaards in series als House of Cards, nu de hoofdrolspeler in werkelijkheid onwelvoeglijk zou kunnen zijn geweest.

De tijd is écht veranderd. Toen Jelle Brandt Corstius in Trouw vertelde dat hij was verkracht, dacht ik dat hij zich vergiste, omdat het om fellatio ging. Ik dacht nog, ouderwets als ik ben, dat dat hooguit aanranding kon zijn. Maar nieuwe opvattingen – al of niet in de wet geregeld – vinden elk binnendringen-tegen-je-zin verkrachting. Ik kan niet goed beoordelen of het goed is dat het verschil tussen een ongewenst wattenstaafje in je oor en een ongewenste penis in je vagina wegvalt.

Wat doe je nou?
Hoezo?
Je stopt je pik in mijn mond!
Nou en?
Je weet toch wel dat dat verkrachting is?
Doe niet zo raar!
Je moet eerst vragen of ik dat wel wil.
Ik heb je net gebeft.
Dat doet er niet toe. Tegenwoordig is pijpen verkrachting als je er niet specifiek toestemming voor hebt gekregen.
Dan verkracht jij mij toch, als je het zo stelt?
Je snapt best wat ik bedoel: als een vrouw een man moet pijpen. De lul gaat in de mond. Dat is verkrachting van de vrouw.
En beffen niet?
Dat was heel oppervlakkig. Dan geldt het niet als verkrachting.
Bedoel je dat als kritiek? Deed ik het niet goed genoeg?
Ik bedoel het in zijn algemeenheid. Verkrachting is als je in iemand binnendringt die dat niet wil.
Wil je niet dan?
Ik had eigenlijk geen zin, maar ik wou niet vervelend doen.
Had dat maar gezegd, dan was ik iets anders gaan doen.
Wat dan? Heb jij iets beters te doen?
Ik had net zo lief naar ‘House of Cards’ gekeken.
Naar die verkrachter? Wat ben jij toch een vuilak!

Written by Ted

8 november 2017 bij 07:46

Geplaatst in Diversen

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jelle Brandt Corstius doet vandaag dus officieel aangifte welke onderbouwd is met getuigen – was het een triootje dan? Of speelden ze kwartetten? Hij werd onlangs verdrietig van de uitspraken van van Dam – ik word verdrietig van dit werkelijk kinderachtige en slepende gezeur – goed of fout van iemand: blijf aub niet aan de gang (preuts nederland zoals je al stelt Ted). Oei: worden er nu mensen boos op mij dat ik zo denk?

    Wout

    8 november 2017 at 16:19

  2. Ze weten je achternaam niet en ik zal het niet vertellen! 🙂
    Ik vermoed dat iemand anders zich heeft gemeld. Dus geen getuige die erbij was, maar iemand die de geloofwaardigheid van Jelles verhaal ondersteunt.

    Ted

    8 november 2017 at 16:33


Geef een reactie

