tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

De verhuizing (2)

with 4 comments

verhuizing-kpnupc2De verhuizing liep redelijk gesmeerd. Gisteren. Vandaag wordt alles pas echt overgezet, maar als het goed is zal ik niet meer zo veel verschil merken, want alles is geïnstalleerd. De monteur van UPC kwam keurig op tijd, vroeg wel of ik vragen had, maar anticipeerde niet op wat zijn ervaring hem had kunnen ingeven: had ik geen vragen, dan had hij ook geen antwoorden. Ik merkte dat toen hij de telefoon in orde maakte en het antwoordapparaat loskoppelde. Hij deed zijn mond open om iets te zeggen, maar deed hem vrijwel meteen weer dicht. Ik had vrij snel door wat hij had willen zeggen, maar het drong pas echt tot me door nadat hij was vertrokken. Hij had willen zeggen: ‘Aan dat antwoordapparaat hebt u niks meer, meneer.’ Maar hij zei het niet omdat hij van UPC niet de opdracht had gekregen om mij te informeren; hij had de opdracht gekregen om te vragen of ik nog iets wilde weten en toen ik zo gauw niks wist te bedenken (ik zei: ‘Ik zal vast wel veel te vragen hebben maar die vragen komen waarschijnlijk pas bij me op als u weer weg bent.’) ging hij weg.

Ik was al best wel blij, want de telefoon deed het weer en de computer deed het ook. Maar al gauw kwamen de vragen op. Dat antwoordapparaat, dat was niet echt een vraag, want ik snapte meteen wel dat ik daar niks meer aan had. Belangrijker was: de monteur had een wifi-verbinding geregeld, maar geen bedrading tussen de modem en de computer, waardoor ik nu geen snelle verbinding heb. Kijk, dát had de monteur zelf moeten vragen: of ik alleen een wifi-aansluiting wilde of dat ik ook een vaste lijn wilde hebben. Natuurlijk had ik dan om een snoer gevraagd, want zo’n verbinding is minder storingsgevoelig en het internet gaat er sneller door, maar ik had niet de tegenwoordigheid van geest om het te vragen en de monteur had geen zin om het aan te bieden, want dan moest hij langer werken. – Dat is echt wel een minpunt, want nu moet ik daar alsnog een monteur voor laten komen.

Daar dacht ik overigens pas aan nadat ik op een andere vraag geen antwoord had gekregen. Het lukte niet om de email in te stellen, hoewel ik dat echt zelf wel kan. Ik belde de hulplijn en een duffe jongen doorliep met mij het hele programma nog eens, vergeefs, om toen maar te concluderen dat het de schuld van de computer was. Daar werd ik giftig van. Ze hebben bij UPC een call-center waar je allerlei stemmen op de achtergrond hoort en aan de lijn krijg je een kleuter die volgens een bepaalde handleiding instructies geeft. Zijn baas heeft gezegd dat hij vriendelijk en beleefd moet zijn, en verder heeft hij geen opdracht meegekregen. Als hij het niet weet – bijvoorbeeld omdat het niet in het boekje staat – weet hij het écht niet en dan ligt de schuld bij de klant.

Enfin, alles doet het, behalve de email van UPC, maar gelukkig heb ik bij KPN nog een poosje de oude emailadressen aangehouden, zodat ik als het goed is wel kan blijven mailen met de bestaande adressen. Toch stak het me dat ik de email niet aan de praat kreeg, dus ik ben gaan bellen met Hostnet, waar ik een paar diensten heb lopen. Mijn zus had namelijk gezegd dat ik waarschijnlijk een niet gebruikt emailadres heb dat eindigt op @tedvanlieshout.info, dus ik dacht: nou, dat zal ik dan eens gaan vragen. En ja hoor, dat bleek inderdaad het geval. Een alleraardigste man heeft mij geholpen om dat te installeren en hij bleef maar liefst 45 minuten attent en behulpzaam. Wauw, wat een service! Maakte heel mijn dag goed! – Wie voor dat adres mijn voornaam zet heeft vanaf nu meteen mijn nieuwe emailadres!

(zal waarschijnlijk wel vervolgd worden :-))

 

Written by Ted

16 juli 2014 bij 07:43

Geplaatst in Diversen

4 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Als het vervolg dan maar weer vol snoeren en verbindingen zit zodat ik er werkelijk niets van snap. Dan lijkt het me echt leerzaam, voor iemand anders.

    Co

    16 juli 2014 at 07:54

  2. Snapte je dit niet, Co? O, wat ben ik toch heerlijk technisch begaafd!

    Ted

    16 juli 2014 at 08:17

  3. Een kleuter in vakantietijd
    kreeg tot zijn wonderbare spijt
    een werkplek aan de telefoon,
    verdiende daarmee schamel loon.

    Hallo, riep hij door de hoorn heen:
    Waarmee kan ik ten dienste zijn.
    Het klonk zeer deftig uit zijn mond,
    de kleuter leek niet meer zo klein.

    En toen …, hij kleurde rood en groen,
    maar niet met potlood of een krijt,
    kreeg hij een vraag. O hemel lief
    hij raakte dra de weg wat kwijt.

    Ik weet het niet, ik weet het niet.
    En snikkend viel hij op de grond
    waar men hem trappelend en nat
    verward in honderd snoeren vond.

    Ze hebben hem toen opgeraapt
    en hem zijn jasje aangedaan.
    Ik neem, zo sprak de directeur,
    bij krapte nooit meer kleuters aan.

    Een woord een woord een man een man.
    Maar wie houdt zich daar dan nog an?

    Co

    16 juli 2014 at 16:34

  4. Haha, leuk, Co!

    Ted

    16 juli 2014 at 19:40


Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.