tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Middag van het Kinderboek in veilige andere handen

leave a comment »

MvhK'16logoTerwijl ik dit schrijf is de achtste Middag van het Kinderboek nog gaande. Ik was er even bij, maar ging na anderhalf uur naar huis, omdat ik tijdelijk stokdoof ben (vertel ik later een keer meer over). Ik hoorde gewoon niet wat er gezegd werd, dus het had geen zin om te blijven. Maar mijn ogen zijn prima, en ik zag dat het helemaal in orde was gekomen onder de nieuwe leiding van Aby Hartog en Marco Kunst. Ze wisselden elkaar als presentator af en dat zag er uitstekend uit. Ze hadden het live-schilderij behouden en dat werd gemaakt door Mies van Hout. Nieuw was de zeepkist, en dat was meteen een succes: een aantal sprekers kreeg vier minuten om hun verhaal te doen en dat werkte vlot en levendig. De een maakte reclame voor de vakvereniging, de ander voor een blad, en een derde brak een lans voor lezen in het algemeen. Dat was op geen enkel moment irritant, al weet ik dat niet zeker, want ik hoorde niet wat ze zeiden, maar zag wel het plezier dat afstraalde van de presentaties en ik kon ook wel horen dat de zaal enthousiast reageerde.

Ik werd even naar voren gehaald vanwege de afgelopen zeven jaar en kreeg een gouden lijst mee – waarvoor mijn hartelijke dank! In de pauze ben ik tevreden vertrokken: ik zag dat het goed was. De Middag van het Kinderboek heeft een frisse doorstart gemaakt met nieuwe elementen en het is allemaal gelukt zonder mij. Fijn! Gefeliciteerd Marco, Aby en natuurlijk ook Marijke Troelstra van de OBA!

Written by Ted

2 april 2016 bij 16:13

Geplaatst in Diversen

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.