tedvanlieshout.nu

schrijver, dichter, beeldend kunstenaar

Festival Cement

leave a comment »

cementVanaf vandaag tot en met zondag vindt in ‘s-Hertogenbosch het jaarlijkse Festival Cement plaats, een meerdaagse manifestatie van theater door jonge makers. Elke avond zijn er voorstellingen op meerdere plaatsen in de stad, waaronder de Verkadefabriek en de Muzerije.
Aan het festival is ook iets opmerkelijks verbonden: ík. Ik ben “festivalgast”. Op uitnodiging van de organisatie ben ik elke avond ergens op het festival aanwezig om voorstellingen te bekijken. De bedoeling is dat ik aan de makers, desgewenst, commentaar geef op voorstellingen, na afloop of tijdens een speciale bijeenkomst op de afsluitende dag. Niet zozeer als deskundige op theatergebied, maar als professional op een ánder terrein binnen de kunsten. Ik vind het heel bijzonder en eervol dat ik dat mag doen, niet in het minst omdat mijn achtergrond natuurlijk niet het theater is. Of makers zitten te wachten op mijn commentaar, valt te bezien.

Written by Ted

21 maart 2017 bij 07:32

Geplaatst in Diversen

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.